بال سرخ حسینی بال سبز مهدوی

محل لوگو

ادواردو آنیلی ((مهدی))


ادواردو آنیلی ((مهدی))

ادواردو آنیلی فرزند جیانی آنیلی _ سرمایه دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات _و مارلاکاراچولو بود .              

ادواردو آنیلی در 19خرداد 1323 شمسی برابر با ژوئن 1945 در نیویورک به دنیا آمد پدرش سناتور جیانی آنیلی از سرمایه گذاران معروف ایتالیا و مالک شرکت ماشین سازی فیات بزرگترین شرکت ماشین سازی ایتالیا چندین بانک خصوصی چندین شرکت طراحی مد و لباس باشگاه اتومبیل رانی فراری باشگاه یوونتوس بود.

((درآمد خانواده‌اش زمانی که 60میلیارد دلار بوده درآمد جمهوری اسلامی ایران از نفت 15میلیارد دلار بوده ))

وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به ((مهدی)) تغییر داد .او که خود در دانشگاه رشته ادیان خواند بارها از مذهب شیعه دفاع کرده بود. 

به گفته برخی از نزدیکان ادواردو او پس از مسلمان شدن سختی های فراوانی از سوی خانواده متحمل شد . پدر ادواردو ،ادواردو را از مدیریت شرکت فیات عزل کرد و مدتی او را در یک ویلای شخصی زندانی کرد . گفته شده او را به یک مرکز روانی با پرسنل یهودی بردند .اما او به جهت ترس از شستشوی مغزی از آنجا فرار کرد با این وجود ادواردو اسلام و تشیع را تبلیغ می کرد و با راهنمایی او دوست نزدیکش کنت گائتانی لاواتلی پسر سلطان شراب ایتالیا مسلمان شد. 

ادوارد نیلی 24آبان 1379برابر با 15نوامبر 2000م درسن 46 سالگی در ایتالیا در گذشت . جسد وی در بزرگراه تورینو _ ساوینا زیر پل ژنرال فرانکو رومانو کشف شد پلیس و مقامات قضایی علت مرگ او را خود کشی اعلام کردند. پرونده او برخلاف روال رایج در ایتالیا که اجساد را کالبدشکافی می کردند بدون کالبدشکافی و تحقیق بسته شد . برخی مرگ او را خودکشی نمی دانند مانند جزبه پو پو روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی علت مرگ او را به اسناد و مدارک و شواهدی قتل و ترور اعلام کردند .انجمن اسلامی دانش آموختگان ایرانی در ایتالیا نیز ادواردو را شیعه انقلابی  معرفی کرد و صهیونیست ها را عامل شهادت او اعلام کرد.

  انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 78

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما