بال سرخ حسینی بال سبز مهدوی

محل لوگو

آفریننده این حادثه حسین بن علی (ع) بود


آفریننده این حادثه حسین بن علی (ع) بود

متجاوز از 1300سال پیش، در سرزمینی تفتیده و خشک، حادثه ای انجام یافت که بعد ها نام ((عاشورا)) را گرفت و با همین نام ، قدم به عرصه تاریخ نهاد و سرانجام با دلها و قلب های آزادگان پیوند جاودانه یافت .آفریننده این حادثه حسین (ع)بود،حسین بن علی بن ابیطالب و نواده رسول خدا(ص) .

رسول خدا دو یادگار عظیم از خود بجای گذاشت :

یکی((اسلام))....آیین نوبنیادی که در سیاهی های نادانی بشر ، عالی ترین نظام خالی اجتماعی را به دنیا عرصه داشت. 

و یکی هم ((فاطمه زهرا (س) )) دختری با یک دنیا عظمت و شوکت و جلال .  و این دو یادگار ، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر داشتند، گویی اسلام و فاطمه(س) دو ذخیره بزرگ الهی بودند که باید یکی مکمل دیگری باشد.  

 اسلام بدون فاطمه و فرزندش ، بسان گلی بی باغبان و همچون  کشتی ای بدون ناخدا بود و تا دست تربیت باغبان در مزاج لطیف گل بکار نپردازد  ، راه رشد و کمال بر آن گل هموار نشود و زمینه تجلیش فراهم نیاید . و نیز تا فرمان کشتی زه دست ناخدایی آگاه نیفتد ، ره به سلامت و ساحل نبرد و این رسالت عظیم به عهده فاطمه (س) و فرزندانش بود . آنان بودند که درخت اسلام را آبیاری کردند و این کشتی را رهبری و راهنمایی .

حسین بن علی (ع) در سوم یا پنجم شعبان از سال سوم هجری از مادر متولد شد .این نوزاد ، سنین اول زندگی خود را در دامان طاهر و مطهر رسول خدا (ص) گذراند و پیغمبر(ص) به او علاقه فوق العاده داشت و این علاقه را ممکن است ناشی از عواطف غریزی انسان نسبت به فرزند زاده دانست ولی آنچه که بیشتر موجبات این علاقه را فراهم میکرد ، نقش حیات آفرین حسین (ع) در آیین رسول خدا(ص) بوده است . گویی رسول خدا (ص) از همان آغاز ، آینده این نوزاد را میدید . 

دید پیغمبر از روزنه وجود این نوزاد پرده انبوه زمان را می درید و جلو میرفت ، میرفت تا به سال 61هجری می رسید، به سرزمینی که کربلایی مینامند. درآنجا حسینی را می دید که چگونه برای نجات اسلام و مسلمین همه چیز خود را در طبقی از اخلاص و فداکاری نهاده و به استقبال مرگ و شهادت میرود .

  انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 53

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما